Monday, March 2, 2009

Woi!!! Sauh dah angkat..

Sahak @ Ishak B Zainal Abidin – kapten kapal
Ecah @ Aishah – First officer

Sauh kapal sahak dengan jaya telah dinaikkan ke atas kapal tepat pukul 11am, Sabtu (28 Feb 2009), cuaca tempatan pada tika itu dilaporkan cerah dan sedikit berawan... lama dowh sauh ni dok dlm air masin.. kena ombak, kena air masin, siang, malam, kat situ jer la sauh ni melepak… Sahak mmg teror la dlm bab mengangkat sauh ni.. takda orang bleh tolong, Sahak sorang bleh tau macam mana nak angkat sauh yang dah lama terendam kat situ… Berkat doa, semayang hajat dan kesabaran yang lama, akhir nya pada tarikh yang dah aku tuliskan kat atas tu… muka Sahak senyum lebar bila sauh dah ada dlm kapal dia..

Kiteorang ni jadi ler pak-pak dan mak-mak yang pemerhati, saksi kpd usaha gigih sahak yang berusaha campur plak dengan segala keghemuruhan dan kecuakkan dlm hati plus ngan tak keruan si Sahak pagi tu..

Dan akhir nya, sahak la yang akan mengemudi kapal ni sendirian dibantu oleh his first officer menuju ke lautan luas; atlantik, pasifik, laut sulu etc.. yang tedampar kat depan sana tu.. beb, hati2, kena byk sabar bila dok atas kapal, kena byk pikir kalau nak buat keptusan… ribut, topan kat tengah laut tu mmg dah macam perencah nak uji skill kau handel kapal… ombak dan gelora pon ala2 macam gto la jugak..

Enjoy ur journey Sahak n Ecah.. selamat tiba di penghujung pelabuhan saneeeerr!!!!




tarik napas...nak angkat "sauh" niii



First officer...- cun kannnn

1 comment:

Naughty Adam said...

Nnt ada 2nd officer ke??? Kurengg ko daus... huhu~

Post a Comment