Sunday, March 15, 2009

Kite dan sekitar

Pagi2 ari aku dah membebel ngan kawan aku kat kedai kopi. Ikut program asal dtg kedai tu nak breakfast tapi.. ada selingan la pulak dr aku. Sorry la beb! Mahap kan diri ku.. Aku nak melontar kan beberapa soklan yang dah meluap2 dalam kepala aku niiee...



Soklan2 ada seperti berikut:

1) Isu penggunaan Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris dalam Sains dan Matematik
Hujah Aku: Proceed je dengan Bahasa Inggeris.
Alasan : Kalau PMR ada 6 subjek, 1 English tinggal 7. Kalu 2 drp nya dalam Bahasa Inggeris, ada 5 lagi subjek dalam bahasa melayu. So takda masalah la untuk memelihara BAHASA IBUNDA KU; BAHASA MELAYU
Persediaan: Student kena la ada inisiatif utk terus belajar dan menguasai Bahasa Inggeris, jgn la nak harapkan cikgu je.. Mak ayah pon kena la galak kan anak2 baca bahan bacaan dalam bahasa inggeris.
Kesimpulan aku: Kau Pikir La Sendiri!!!

2 comments:

ikien burn said...

yer cadangan anda disokong 100%..
tapi org2 sekeliling xbrape faham ttg isu nie..esp those yg pembangkang side..students nowadays benefit a lot frm PPSMI !!

-sista-

Ash Burn said...

yeahh!!! nanti masa PIBG kasi tau mak ayah pasal penggunaan bahasa inggeris nii ye!!

Idup TUN!!

Post a Comment