Sunday, March 15, 2009

SRJK (C)













Takde keje, cari keje.. SRJK(C) Ampang ni tak de la jauh mana dr kawasan tempat tinggal aku. Dah dok kawasan org.. kena la pepandai bawak diri..Tok nenek kite dulu selalu pesan; masuk tempat orang kena la pandai2 bagaul, pandai2 jaga hati sume jiran tetangga.. Kalu blaja agama pon kat sekolah dulu, mmg ada chapter yang soh kite ni buat baik kat jiran tetangga (masyarakat sekitar)

Dengan tak semene2, aku ter"join" plak Program Bakti.. sukarela maa..
Ni la aktiviti pertama.. bebudak ni sume potensi ada, tapi KUREEEEEENG sket la.. dtg dr family tak berapa bagus ekonomi perkapita, family tunggang langgang pon ada.. so end up bebudak ni jadi GALUS utk akedemik..

Basically, kiteorg ni ala2 memain je ngan bebudak ni.. kasi enjoy sket.. Ni kalu kasi org senang ati ni pon dapat pahala maaa.. kasi org senyum, kasi org ringan kepala laa.. tak serabut serabai ngan masaelah..

Ni je laa menda yang aku boleh buat.. nak buat lelebey tak mampu kot.. apa aku ble, aku buat je laaa..k

1 comment:

Yus.MY said...

good job bro...i was once the faci of BAKTI..missed the kids..

Post a Comment