Monday, March 29, 2010

transit

huh..lama x menyibok..
last week mmg bz utk prepare semua document utk ofis..
dlmsibok2 tu aku sempat jugak menyibok g cycling every tuesday; 9.30pm dr Gombak ke destinasi2 yang telah ditentukan..and on Saturday morning, bekayuh la pulak ke Genting Sempah dr starting point yang sama a.k.a Stesyen PUTRA LRT Gombak..


Swimming aku shift dr umah fatma ke tpt laen since Fatma agak bz ngan keje wajib dia..so kena tunggu Fatma settle down everything, then bleh kembali ke kolam umah Fatma. So Thursday instead of swimming, aku tukar kepada running la..concentrate utk endurance training a.k.a circuit training.


Monday macam biasa,aku akan lambat sampai KLCC park..kenkadang dpt la jumpa ngan brader sowang ni..kenkadang langsung x jumpa..tp x kisah..aku ngan 1hr run tetap akan terus layan sowang..hohohoho


Tuesday, berkayuh..minggu ni agak gile. Kena layan bukit. Tak sempat amek napaz, jumpa bukit laen pulak..adoi..mmg sempot tp selonot dowh..sapa nak join bg tau.. selasa ni (30 March 2010) nak g carcosa dr Gombak..ni sure kitowang settle lewat ni...dlm kol 2.30am baru la sampai umah..


Wednesday, back to park @ kalu aku rajin aku akan ke GYM utk circuit training.. Masuk GYM makna nya aku mengelat laa..20min je circuit training maa..tp impact dia+penat dia..hanya kaki aku je tau.


Khamis-->  try buat 2 hrs run (sempat maghreb ni)..tgk bape jauh aku bleh pegi. Try guna easy pace. 60-70% speed..hopefully bleh cover 30-35km..


Jumaat..samaada aku nak terjun tiruk kat shah alam @ cheras.. carik geng..sapa mau????


Sabtu-Ahad: Touring ke MELAKA..oyeak...tgk macam mana nanti..rase ada yang tergolek kat tepi jalan..Zaid, tgu kitowang kat melaka!!!


Energizer Run
Aku join relay team; Adam, Hasfuan, Aiman dan aku..
Total distance 42km.. but again macam biasa la.."u ran slow.." (ayat ni aku dah ubah dr asal)
Overall aku happy ngan team aku..congratulation walaupun kite bukan top 5. Try to form team lain...+consistent training = surely u'll be top 5


Congratz to LADIES. Relay gak ni..wa bangga sama lu olang laa..


Amie; KY; Farid: Thanks jadi manager kami!!


Zaid; lepas ni half marathon dengan aku tuan. janji, aku tak tinggalkan ko belakang beb..dr starting  ke finishing aku lari ngan ko..dunt worry. Dah ramai new comers aku buat macam ni..sume ok dude lepas tu.. physiology je tu


Sham: training kuat lagi ye..


Aiman: Thanks tompangkan aku ke venue dr ampang! Kete ko mmg best...tp satu je la; cecepat la belajar jalan kl..aku tau ko ada GPS tp ko malas nak guna kan aritu..guna je la...lagi satu, jgn masuj lane org laen sesuka hati..nanti org maki ko..tu pon kalu dia nak maki, kalu dia tak sempat maki, dia langgar ninja ko..lagi nangis beb! so extra careful, be alert!


DF: thanks hanta balik dowh


Makan malam: first time aku lari2 ngan KOMATIES, memasing lepas event bla macamtu je..zana balik taman melati..aiman balik hotel terus..at the end tak jumpa sesapa kecuali sesapa yang aku ngan Dato collect malam tu laa..g makan meta..sbb most of us mmg lapa giler dr siang tak makan..
Betol apa Dato penah bg tau ngan aku dlm email..so aku rasa it is the best time for me jugak laa..Thanks Dato for the reminder!


Angah Fariz: Happy birthday, 27th March !!! ur birthday!! happy birthday bro.




*******************************************************************
Rezeki kawan aku bertambah2 murah. Walaupun dah lama tak kontek, tp aku keep on betanye kabo dr kenkawan laen. Alhamdulillah, dah ada umah  and now dah ada kete baru yang lagi best! Alhamdulillah. Sujud syukur aku tgk rezeki ko ALLAH kasi melimpah ruah!


*******************************************************************


Transition
1 post
1 vacant place


Aku mintak nasihat dr boss, dr senior. Aku call my GURU. Alhamdulillah, aku dpt gambaran secara lebih dekat. It is good time to make a move.
It is a good time to have new circle of people
It is a good time to stay away from  KL
Why i really want to move out?
1 REASON but let me keep it sendirik.. 
kecik ati tu ada la sket..tp ada menda laen lagi menjadi pull factor utk aku consider this offer.
Not because of money..tp menda laen


Kuantan ATAU Kuala Lumpur?? 


*******************************************************************


I spent my night semalam kat kopitiam
I met my friend
I talked pasal menda ni
Try to get his opinion
Salam-senyum
i got the answer


*******************************************************************


I will try to get my time to meet my bro; Jai
We will talk about it lebih panjang lebar


*******************************************************************


Again; SILENT TREATMENT.. maaf yer.. sila tunggun sampai keadaan reda.


*******************************************************************


Selamat Pengantin Baru ISMAIL YAAKUB! my fren sekolah Dol Said dulu!!!!
Cikgu Mansor, lenkali je la kite jumpa
Baby Aufa, thanks ye awak tunggu uncle dtg jumpa kamu last Sunday!!!! Luv U!


*******************************************************************


orang Istana-istana puncak-puncak sakti-sakti air-air parit-parit buluh-buluh paip


*******************************************************************


Now i know why CH bg tau menda tu sebulan lepas...Thanks, u gave me early reminder!!

1 comment:

Yus.MY said...

some points --- paham..
some points --- blur..
some points --- clueless..
some points --- x paham lansung..

tp..akak ttp suka baca entry ko!

Post a Comment