Monday, April 5, 2010

Pemalas..

oo..April la skung. 


Aku labelkan diri ni sebagai PEMALAS tahap cipan utk update blog ni... M A L A S
sibok ngan PPA ler..ape lar..end up nothing aku tulis kat sini..o yeah.
Terserlah kepemalsan aku skung!


Bulan March 2010 dah bla dengan selamatnya..kire March tu takde apa2 update sebab aku tepaksa mengabaikan blog ni.. antara faktor2 yang menyebabkan aku mengabaikan blog pada bulan March yang lepas adalah::


1) Broadband aku tiap ari tinggal kat opis - atas meja
2) Aku balik umah lambat; malaz nak bukak laptop
3) Aku tertepu dengan keje kat opis
4) Aku takde mood nak menyelak menda2 yang tak penting dlm idop
5) Aku sibok ngan beskal baru
6) Aku sibok melepak ngan bebudak kelana yang tengah sibok kasi keje utk coming activities..(byk ni)
7) Aku struggle training tuk Energizer Night Run
8) Aku settle kan isu panas between aku ngan sowang staff yang telah mevoluntter kan diri dia utk jd committee (running event)
9) Aku kena attend training utk melengkapkan ilmu aku sebagai Technologist (poyo)
10) Aku sibok keja customers utk projek pipe aku (susah tol keje macam ni)


Pejam celik, pejam celik, april pon dtg...


2nd April: Din beramboi meninggal dunia..al-fatihah. Tp yang tak best; org malaysia ni masih lagi bodoh - BODOH -bodoh. Memainkan isu pada 1st April (april fool) menyatakan Din Beramboi dah meninggal dunia sedangkan arwah masih hidup di Hospital. Kalu la yang kena menda2 macam ni mak ayah ko, adik beradik ko...mesti ko mengamuk kan.. Hakikatnya kamu tak pandai respect org laen. Kasian...dlm keadaan Malaysia yang sedang dilabelkan sebagai negara maju, ada segelintir pihak yang telah berjaya mencerminkan identiti Masyarakat Malaysia yang pemikiran dan ideologi serta tindak tanduk nya adalah dalam status masyrakat negara membangun @ mundur.
Balik pada topik di atas; sedekah kan la Al Fatihah kepada arwah...itu lebih baek!


2-3-4 April 2010.
Alhamdulillah; rezeki melimpah ruah. Ada jamuan@makan2 kesyukuran. 
Semua balik kecuali along pesal dan dibah bobot. Lelain sume ada. Malam tu makanan telah di taja oleh FAUZI Abu Bakar (anak ke-4 Hj Abu Bakar; Pn Hjh Fatimah).
Pak Long, Pak Cik, Pak Busu, Mak Busu dan anak2 mereka sume ada bekompol sama memeriahkan suasana..
Pak Long Din terkena sotong "wakenabeb"..Aku dengan suka hati prepare sotong sumbat. Dalam sotong aku letak la isi daging burger yang dah dilembutkan dan dihancurkan.. Palagi, sambil aku sumbat daging burger, aku sumbatkan 3 biji lada api...WOOOOOOOO pedas tu..Terbeliak bijik mata Pak Long Din....sowi pak long, patot nye, angah ke..paiz ke..poji ke sasaran yang patot kena...ni Pak Long la pulak yang dapat..SOWIIIIII...


Sementara tu, lepas abes makan, kitowang celebrate la buzzday APRILIAN ..Aku, Pak Cik Brahim, Siddiq, Pak Lang Wahab, n Balqish..last but not least utk arwah Pak Teh Asom..(30 April)..Al Fatehah Buat Pak Teh yang disayangi!


4 April 2010
Aku meninggalkan kg..salam cium peluk utk mak ayah..
Aku drive sowang terus ke Kuantan; Pahang. Drove very slow..60-80km/h. 
I reached Swiss Garden Kuantan about 6.30pm..alhamdulillah..Mandi, rest...About 15min aku sampai, i received sms from my dear Cigku.."CALL KAK ZU"...nak call macam mana kalu hp no tu takde kan..replied; Give me her no..
Dalam maghreb aku dapat undangan dinner ngan Family Cikgu.....best!
Aku terus ckp ON! takde hal..
Aku nak jumpa Naqib, Haris, Bell, Jiha and yang paling aku nak jumpa ialah IDDIN!!!
IDDIN budak lasak..tak reti dok diam..mmg lincah!
Dalam kepada otak aku, "Nak ke si IDDIN ni main ngan aku?"
ooo yeah....aku sampai Haris dok depan pintu...salam ngan Haris, Naqib, Bella, and Jiha..
tetiba baru la budak kecik baju coklat kotak2 belari2 dtg depan ngan tali skipping dia...woooooooo...tak becakap pon...
"Amin abg Daus, Iddin"; kak Zu soh Iddin salam aku..
Iddin wat tak tau je..takpe layan je.
Lelama...melekat gak..memula main tarik2 tali..then abis badan aku dipanjatnya...
Time makan pon meleseh kat aku lagi..nak kena suap makan upenyer....sekalik lagi..
Budak mana yang tak penah kena suap ngan aku???? Iddin at least makan la jugak 2-3 suap..horrrrrey!




Kak Zu masak special..ada ikan goreng, sambal sotong, nagn sayur soon..best..NASIK PANAS, mmg best layan ngan ikan goreng+sambal sotong..


Settle makan aku melepak kat luar..sembang2 ngan Cikgu..ulalala...dalam 20min, anak2 ni datang nak salam abah dia...semua nak masuk tido kan..kena la salam abah.
Salam abg daus sekalik...
Tp iddin macam biasa la..ngelat. Konon kuar nak salam arr..tp nak dok luar sebenarnya..terus melekat kat aku...tak nak lepas...ulalala..Kelakau la kau iddin..


" F R O G " + " C A T "   apa ni Iddin??
" G A J A H " + " T E K O  C O M E L" macam mana lagu ni Belle, Jiha
" N A S I K" kenapa tak makan Haris
" D U A   J A R I" Si Naqib


Kol 11pm aku beransur, bagi buah tangan utk cikgu and family...Thanks Cikgu, Thanks Kak Zu. 
~~I O U


5 April 2010
Mari menjual pipe....harap ada projek...at least as pilot project utk jadikan showcase..Then baru business bleh maju...
Extra careful memandu kat pantai timur..org2 kat sini agak tidak ada peraturan semasa memandu..bahaya sket..
--control ur expences-- too bad......travelling needs money, peluh gak aku arini..


6 - 7 April 2010
Kena jadi pomen kat plant...sejak bila aku kena baiki mesin ni?? Bleh ke aku buat menda2 ni....adoi..AKU PEMALAS!!!

No comments:

Post a Comment