Tuesday, February 17, 2009

What we did?

X country run

It was on 15th Feb 2009 @ Taman Tasik Perdana A. As usual Aiman, Hasfuan dan aku akan menyusahkan diri sendir tanpa sbb di hujung minggu utk g larian cenggini. Adam pon terseret masuk gak hasil racun aku masa aku jumpa dia kat Bangi few day lepas came back from PIB.
Race ni agak seksa utk aku..without proper training, without enough rest.. totally gave me bad result!!
Woke up at 5.30am and pick-up our duty manager; Nurin at her villa. Semayang @ national mosque dan terus ke Taman Tasik Perdana.
Warm up dan terus bla ke starting point.
I felt nervous! Huh..macam mana nak berlari niii.. Aku cuak gle.. Aiman as usual la maintain jer.. Hasfuan dgn objective sendiri; “Finish the run within 1 hr”. Adam try his best sbb lutut still not recover from previous injury. Kesian la ko baiiiiiiii!
“daus ko kena dpt medal, top 100 je dpt medal niiiehh”, btol ker nii… alamak, stress gua la macam ni.. ingat sume org dpt medal.. upenyer top 100 will get the medal..WOW!!!. Kalu tak dpt smpi dlm kelompok 100 mmg aku hampa kecewa ler…bangun pagi2 ari, tepacak kat tasik ni.. lari2 tak dpt hapa plak.. mmg nak kena belasah laa…
TIttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt.. Digital chips sudah bebunyiiiii..lariiiii. Huh!! Canggih maaa..lari kali ni aku bawak chip.. tak penah dlm idup aku lari pakai chip..cewahh!!
Aku try to catch the first group, tp sume ligat macam lipas kudung. Terpikir plak aiman, Hasfuan n Adam yang aku gegila ckp nak lari sama.. tapi hampagas nyer daus; dia bla awal meniggalkan member2 kat belakang.. tapi tak lama beb!!
Kat first HILL, aku dah down! Dowhhh..aku mana bleh lari kat hill..aku tak layan hill laa.. ni ape cerite plak niii? Ayooooooooooooooooooooooooo..aiman dengan selamba bagak nya memotong aku. Tak tegur aku pon masa tu.. cett, sombong gler!
Aku dah start slow jog kat hill, mmg malaz aku nak lari.. mmg aku takde niat nak lari kat hill ni..
Aku jog naik hill ngan abg botak.. abg ni mmg cool gler.. siap ble sembang2 ngan aku tuu.. aku mmg lari ngan dia sampai la kat finishing line. Dia ni mmg akan take over aku tiap kali ada bukit.. 6 bukit, 6 kali aku di “take over” oleh abg botak…
Kat flat zone mmg aku ok, bleh je catch up mamat2 depan aku, tp enjin aku semput kat hill.. ni la masalah aku dr dulu.. MALAS!!
Kali ni mmg x-country event, apa tak nyer.. abis lecak sume kena redah, masuk utan kecik kat kl.. mmg MENGOTORKAN kasut aku yang cun!! Berlari paling tak best kat kl ni sbb runners dia sgt sopan. Dah tau kau tak leh nak pecut, kasi lalu lah kat other runners macam aku ni yang tgh semangat gler nak berlari ke finishing line walaupun masa dlm utan tu ada ler lagi 2-3 km to finishing line..
Again, aku pintas aiman... tapi tak lama.. kejap je..ada final hill kena naik lagi.. mmg aku tata laa… aku dah ckp, aku MALAS nak lari kat bukit.. silakan la Aiman…
Tiiiiittt.. yeah chip aku telah dibaca dan ini bermakna aku dah sampai kat finishing line. 69?? Apa kejadah nya nii.. 48 minit?? Bodo glerrr!!
Aiman dah sampai, aku dah sampai.. Hasfuan n Adam aku nak tunggu.
Tak tau berapa beza masa… Hasfuan lari ke finishing line dgn muka bangga…”WITHIN 1 HOUR” yeahh.. ko mmg dpt la apa ko aim. TAHNIAH!!
Adam?? Mana Adam?? Aku ngan Aiman dah cuak.. risau kalu dia tak leh nak abiskan larian sbb kaki dia k.o. Lutut Adam mmg out. Tak leh nak bla.. screw no 17 Adam tetanggal lepas abis PIB event.. dergghh.. mana adam nii??
Nurin dgn muka cuak lari kat aku ngan Aiman.. “Adam..........”
“Kenapa ngan Adam nurin??. Relax2, tarik napaz”, kata Aiman dan Aku..
“dia nak sprayyyyyyyyyyyyyyyyy”, owh.. ni Adam mesti dah sampai......
Adam kaki mmg dah sakit sgt..sian la si Adam.. slow2 jalan laa.. g rest tpt lain..
So, konklusi nya dr catatan aku kali ni, sume runners aku berjaya menamatkan larian memasing.. TAHNIAH.. Adam rest sampai kaki kau ok, pastu lari la mana ko nak….





Official result tak dpt lagi.. so tgu je laa..

Basically drp run ni aku dpt tau:
1)Time aku buruk gler. Aku kabo kat coach aku.. 48min utk 8km tak sepatutnya laaa.. so pikir2 la
2)Lepas ni aku kena la rerajin diri trn training..tu la MALAS sgt..

Lupa; thanks to Nurin n Ijol yang tolong kiteorg. Ni la kami nye medic team, pengurus kami.. dan penyeri acara kami.. ahahhaha.tq yerrr


Ok..tu je..tata..

Rgrds,
d@us

2 comments:

Naughty Adam said...

it's really a gud start for me actually... tak sangka da sakit2 pun leh abih gak walaupun perit... frust tu tak le sgt sbb tak fit kan cume xsabar nak recover from injury n wanna learn long distance style... thanks to daus, aiman, hasfuan, nurin n ijol... ngkorang mmg besh le... huhu~ owhh congrats to all runners!!!

Ash Burn said...

aha..setelah sekian lama ko komen, aku beru nak menjawab..hampeh nyer daous!! tapa la wahai adam da ton***... lenkali kalu ada apa2 run, aku kasi tau ko gak..tapi lepas kiteorg sume sampai kat finishing line laa.. bule??

Post a Comment