Monday, February 2, 2009

PIB

18 Jan 2009 start la PIB kat Taiping.... so kite start story dr awal laaa...

awaalaun:
17 Jan 2009; awal la pulak aku bangkit subuh arini, 5am dah tejaga..tak tau kenapa, mungkin sbb kena kompol kat Taman Melati jam 8am.. dan takut sejarah Nuang berulang lagi..

6.30am: lepas settle buat kewajipan, aku pon idop kan enjen WRA 4145..ayo tayar kete kureng angin laa... mana la larat aku nak hembus pepagi buta tayar niii.. PETRONAS stsyn ada kot.. meh ronda pi sana. Sampai je tfk sume pam angin rosak.. bukan masuk kan angin dlam tayar, tapi angin kuar ada lahh.. hampeh!! g 2 PETRONAS.. dedua tarak bleh guna.. kna la g SHELL kat sebelah PETRONAS utk isi angin.. arghh... "tompang jap bang, mau isi angin niii"
Settle je terus gerak g umah Hasfuan (1st point).. tgu sat, ronda2 area umah Hasfuan, tawaf la dekat 4 -5 kali utk cukup kan masa 7.30am seperti telah aku janjikan..
Hasfuan sampai, masuk barang dlm kete terus la gerak g Taman Melati.. tp tgk jam lagi 15minit kol 8am ni.. mati la aku kalu Fariz sampai dulu.. mmg kesentapan akan berlaku di pagi hari ni...

8.05am: aiman dah ready depan kawasan umah, terus amek aiman dan tgu fariz kat PETRONAS Taman Melati.. dan tiba la sekumpul makcik2 bagai kan PATI membawa segala macam barangan utk disumbatkan ke dalm kete yang dah ready menunggu......

8.15am: Fariz dah sampai, ayin pon ada.. tgu la pulak KAO... mna abg KAO niiieee??? pon-pon.. yeeehaaaaaaa.. sampai pon si abg KAO.. meh la kite g brekpes sesama sblm team KOMA ke PIB Taiping..

9.00am: Terus la tayar bergolek2an menuju arah destinasi.. WRA 4145 kena lencong kat UTP sbb nakjumpe minachi bilik stor alatan sukan lasak; TESCO a/p Carefour...Kete Fariz terus ke MCKK utk sesi kaunseling adik2 kat sana...

10 - 11am..: dlm waktu2 ni kot sampai kat UTP dan amek sume brg dan terus ke MCKK...

1pm: Lunch kat Kuala Kangsar bandar diraja

2pm: gerak ke Tepeng... kat sini la ada la adegan2 pemamduan berhemat yang telah dipelajari dengan baik oleh aku drp Ketua Rombongan; Fariz...

3pm: may b dlm waktu ni kot sampai kat registration center utk PIB.. ayo, tawaf widaq katanya kat Taiping b4 sampai kat sini.. mmg buat adegan JOM RONDA la ngan Fariz.... dlm kol4pm, partner aku AMY MEGA pon sampai... suka laa aku kan.. partner dah sampai so aku da bleh wat test conducted by the organizer...

5pm: Pulang la ke umah sewa yang jarak nya 15minit.. tapi ala2 15 tahun jer aku dok drive dr tempat register ke umah... sampai je apa lagi.. TIDOOOOOOOOOO!!!!

8pm: mari mendengar taklimat (postponed laaa; kol 9pm baru start)
digantikan dengan acara makan malam di kedai yang takde pengunjung.. (time2 ni partner aku dah mula rrancak bercerita ... jeng..jeng..jeng)

11pm: tiba di umah.. kemas barang utk race esok.. tapi aku ala2 blur+bosan+kurang semangat= tak sedap ati... maka aku pon membuat senaman paru2 utk persediaan esok di pintu dapur umah tersebut....


18 Jan 2009

6.30am: sume org dah bangun+dah mandi.. macam biasa la aku akan jd manusia yang paling lewat bangun dan lewat siap...... (tp terselamat dr leteran cikgu pengiring..CIKGU YUS; cikgu pelatih= Cikgu Lina)

7.15am: Gerak ke medan "PERTEMPURAN"

8.30am: FLAG OFF

bermula la cerita ::: lalalalalaalala.... jaga pace..jgn laju sgt..kite nak g jauh lagi niiiii; pesan aku pada partner....lari la sampai ke tasik....
Ayo, kena rakit laa.... sorang dok atas, sorang dok dlm air.... perghhh... indah sungguh pengalaman inni.. penat tu dol, nak kena renang pepagi.. dr ujung ke ujung.. macam haram.. apa la nasib ku..

Yesss.. sampai da kat ujung satu lagi...meh sambung lari....."tak larat"....erk..macam mana nak buat niii... baru 2 task... ada sembilanpuloh task lagi nieeeeeee!! TENSEN la akuu....

Zana + Paie kat depan.. caiok2! mari memotong mereka... yess.... tapi tak lama aku nyer suka, masuk je utan.. down la semula...

Sepanjang perjalanan di hutan meredah sungai yang sejuk:::: aku tak larat:::: macam mana nak buat ni.. macam mana nak soh lari niii.. arrgg... come on daus, he can do laaa...; dont worry!!!, dan dlm masa2 ni kepala aku dah pikir, Aiman+Hasfuan macam mana kat depan tu, bleh tak depa ni follow first group kat depan.. Ya Allah, jgn la kasi apa2 masalah kat depan tu.. kuatkan la mental budak 2 org tuu....
Zana + paie.. aku tak de risau sgt, sbb both of them mmg bagus..
Alamak, Amie ngan Uyun macam mana plak 2 org dara kat belakang niii.., manyak bukit nak kena panjat, dedua budak ni kaki tak cukup 5 inci.. kang ada yang tak sampai plak nak memanjat... takpe2...kalu aku jumpa kang, aku tolong la depa dua...


Part 2: Jalan Tar menuju ke Puncak Bukit Larut; CP2
ergghhh... saba daos!!! sabar!!!! ... kenapa ari ni bejalan sakan nieeehh??? Bila nak berlari nyerr??? "kaki aku dah x larat dowh, tapi kau jgn risau kang masa trn kang aku ok nyer.. aku bleh lari..".......but.... tak de apa pon yang jadi seperti di katakan tadi...... Kat puncak, "Daus kaki dan badan aku out, aku dah tak larat..brapa jauh lagi niii??????" aku dah mental niii..... panas niii...... Again, sabar daus... he can do it, dont worry too much!!! come on daus!!!"

lalalala... smpi la tpt nak terjun guna tali.........argghhh.. 2.30pm.. dolllllllll, mmg out aku arini..

CP3, dpt punch aku terus lari sampai ke CP4...ada moto tunjuk jalan..bagai nak rak aku belari.. lagii few meters nak smpi CP4, partner aku kelibat pon tak nampak!!!! ayoo..mana AMY????? dammm, aku tinggalkan AMY.. pergh, kalu la mamt ni pengsan, mampus aku!!! takpe2, jgn buat keje bodoh nak pusing cari..baik aku dok tunggu jer dia kat sini jer..

Partner aku sampai.. "aku dah x larat nak abeskan.. SORRY!!!!, pull-out.." arghh.. PULL OUT?? ape ni?? apa makna nya ni.. hancur hati aku..
Takpe la Amy, dr aku paksa kau berlari, mungkin bleh kasi injury kat kaki kau nanti, meh la balik ke finishing line.. kite pull out..kite takde rezeki game ari ni... nak wat macam mana.. kau dah cuba kan.. lain kail kalu ada rezeki, may b kite dpt.. jom laa....kite ke finishing line jer.. ....

Dr dlm utan sampai la ke CP4.. aku nyer kepala dok pikir:
1) Kenapa sume kena kat aku??
2) Kenapa Amy tak larat nak lari?
3) Kenapa aku perlu accept sume menda ni??
4) Kenapa???kenapa?? kenapa??
5) Kenapa aku tak dpt abes kan race ni?
6) Kenapa game ni bukan "one man show"?

aku pon start pikir la jawapan2 yang bleh di masukan sebagai skema jawapannya:
1) Mungkin Allah nak kasi kau rasa macam mana pedih nye kau pull-out dr game...
2) Mungkin Allah nak kasi kau rasa macam mana pedih nye kau kalah dlm game yang kau masuk
3) Takde rezeki laaa...
4) Takpe, aku tak dapat arini, tapi ada kawan aku yang akan gembira ngan perfomance diorang
5) rezeki aku tpt lain kot..
6) Belum masa utk aku menang
7) Asik aku je rasa menang dr zaman sekolah dulu... apa salah nya kalah plak kan....
8) ntah la, aku pon sampai tak bleh nak pikir apa jwpan yang sesuai...

Hikmah:
1) Bukan rezeki aku utk PIB
2) Syukur dengan kegembiraan dr ahli kumpulan aku
3) Train lagi
4) Bukan hak aku utk dpt apa2 dr PIB
5) aku ada tenaga utk push lagi.. tapi ALLAH tak izin kan aku dpt apa yang aku nak
6) aku lemah, aku hanya mampu rancang, tp hakikat nya aku k.o
7) dlm kalah, aku blaja control emosi
8) tgk air tejun yang mmg best; korang yang pecut ke depan confrem tak dpt mandi kat air tejun yang korang lalu kan.. ehehe
9) SABAR & REDHO..

kami betolak balik ke KL 10.30pm pada ari yang sama... dan alhamdulillah sampai KL jam 1am.. sume pemamdu dan penumpang selamat sampai ke kediaman memasaing...

aku nak congrat gak kat kawan2 aku
1) Amie dan Uyun :: menang besar!! TAHNIAH.
2) Aiman dan Hasfuan :: good job! wan kena control emo sket.. aku tau kalu dah over ur limit, mmg ko kureng sket control emo ko.. Aiman, thanks dpt push Hasfuan walaupun Hasfuan dan start meng"emo"kan diri..
3) Paie dan Zana :: Mix team yang telah berjaya mengkompletkan sume task dengan jaya nya

Bunch of thankz
:: KAK YUS :: LINA :: AYIN = team logistic/medic team/support team KOMA... best dpt anda sume...

tu je la catatan utk PIB 2009

<<>>


RUN, KOMA RUN!!!!!!


d@uS

No comments:

Post a Comment