Tuesday, February 10, 2009

Picnic: Ulu Yam (PUY)

Isnin: 8 Feb 09 Sempena Thaipusam Kalanarkek, KOA dan CK bergambung minda buat picnic yang vigadevas..

Seblom terus melalut, aku nak letak la senarai pesarta akhir yang telah layak menyertai trip nie::::

1) AKU lerrr (Daus ensem)
2) Aiman
3) Angah
4) Ayin
5) Coco
6) Ijol
8) Muhammad
9) KOA
10) KAK NITA
11)

Barisan Wanita::::
1) Kak Yus
2) Amie
3) Nurin
4) Salmi
5) Adik Salmi
6) entah sapa lagi

8.00am KAO menetapkan masa..BE PUNTUAL DUDE!!.. erkkk.. 8am??? Ni masa2 senak nii.. dowh.. ni waktu tido maaaa... ingat sesenag jer ker nak meninggalkan tilam yang empuk dah berkumpul semata2 dipagi yang sejuk macam nieee.. tp berkat ke’physico”an aku ni..mampu ku lawan niat utk tido lagi..

Aku pick-up Coco @ Putra Taman Melati.. macam biasa la, Coco dah menanti dengan penuh sabar kat tepi jalan utk supirnya ni menjemput dia dan terus ke meeting point.. Sampai Petronas Styn, Angah dah tunggu ngan Ayin.. debar beb.. sbb aku sampai situ ala2 lambat 2-3 saat dr jam 8am seperti diarahkan oleh KAO..
Kak yus dan tentera tiba bbrp minit later.. dan KAO pon tiba beberapa minit kendian.. CK dan 2 gadis melayu hádala makhluk yang paling akhir tiba..
We had our breakfast @ kedai yang Aiman introduce dulu.. NASI LEMAK la lagi kan.. pe lagi.. aku ni typical malay..need nasi lemak gak utk breakfast.. cerghh.. sungguh buruk tabiat ni.. buruk2 pon takpe.. makan jerr….jgn byk komen!

INSIDEN
Cetttt.. aku kena POW… nasib mood aku baik.. beruntung la kamu semua wahai insan.. aku ‘menginfaq’ sedikit drp hasil kudrat yang diberikan utk korang semua !! apa lagi doakan la aku dimurahkan rezeki lagiii !!! tu pon tak paham2 lagiiii… syukurr byk2 !!!!



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Macam biasa.. aku ngan ayin pon dah tak tahan ngan panggilan air ni.. jom kite redah jer air nieee.. mesti ada pot2 yang best utk berendam.. air tejun tarak nampak lagi .. ala2 jeram kecik jer ada..JERAM?? cettt .. mana da jeram… ni ala2 macam bukan jeram jer.. tapi best gak layan….

Puas jalan masuk air.. aku patah balik ngan ayin.. dowhh.. bebudak ni dah start masuk air gakk… Muhammad ngan si Nurin + Amie + sapa ntah.. aku dah lupa..

Tapi aku dapt tpt meluncur yang selonot!! Selonot glerrr!! Yeeeehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Naik atas lagi dan lagi dan lagiii sampai la dah maleh utk aku bejalan ngan Aiman + Ayin.. weh! Sape disebalik pepohon yang menghijau ittew?? Gorilla?? Nooo… kingkong?? Noooooo abeh tu sapa? ANGAH laa.. erk.. angah upenyer nyer. Angaj tak bebaju.. dowhh, ngeri dowhhhh!!

Ada pot best, luncurrrr!!! Kalu kak yus rajin dia upload la video tuu.. mmg best.. angah pon dok layan.. tapi angah je size lebey dr kiteorg ni.. so tiap kali mengelunsur, kena kat tpt batu besar, mmg nahaz la kan.. “melompat2” la angah.. kami dok tahan gelak jer laa.. yang tak menahan tu… siap tak pakai baju, mmg hebat.. calar balar la badan ..

Tak best, sebab dah dekat2 nak sampai picnic point, aku tercedera la plak.. tangan gesel batu tajam.. darah la pulakkk.. TOLONG!!!!!!!!!!!!!! PBSM… tolong!!








…………………………………………!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....................................................................


Naik je terus la makan.. byk gler makanan.. aku rasa kalu tido sana pon, esok pagi nyer bleh jadi kan breakfast makanan2 yang bebudak ni bawak... perghhh bessssstt glerr.. thanks kepada semua yang menyediakan makanan.. ketua masakan = Kak Nita la kannnn..

Dah penat makan, mandi.. kite masuk bab baru.. CK bawak game baru.. game lukis2.. dictinory+picture=pictunary ..aku pon tak tau apa jadah haram ni.. tapi mmg layan beb.. sapa tak caya bleh try dowhh!! Besttt…mmg best.. kalu dah ada anak seploh pon, bila main menda ni perangai jadi macam org bujang tuuu.. giler arr..so terima kasih kepada Kak Nita…………>>>thankz kak Nita<<< Dlam jam 3pm, maka beransur la kami dr kawasan yang indah nii.. sampai car park.. dergghhh, kak yus tarik muka sampai atas jalan tuu.. apa tak nya .. kete dia kena block depan blakang.. so tak leh kuar.. tapi alhamdulillah tak lama kena tunggu, ada kete yang parked sebelah kete kak yus nak kuar bbrp minit lepas kiteorg dah ada kat situ.. settle je masalah alam ni, Angah, CK, KAO pon mintak diri dan mem”bla”kan diri memasing menuju umah memasing.. Aku, Aiman n Coco terus la menuju ke Taman Melati (umah Aiman utk solat zohor dan berehat2).. yang lain balik ke sarang memasaing... Gto la catatan perjalanan bebudak KOMA hasil dr cetusan idea Kak Nita dan KAO.. thankz.. lepas ni kena buat lagi bila Jai balik cini.. kak Z dah request maa.. dia nak join nantiii…k wassalam Rgrds, D@0S



Breakfast






Mari menghidupkan api..
"Budak-budak, ni la caranya menghidupkan api di dlm utan yerr....", kata abg renjer kepada pelajar2 tersebut



Yehaaaaaaa!!!!





Anak monyet sesat



Mari menguji ketangkasan tangan melukis!!!

1 comment:

Naughty Adam said...

waaa besh nya picnic... tp aku musykil le daus... kat dalam barisan lelaki yang ikut ada nama KAK NITA... Dia lelaki ke??? hahaha~ Hope typing error le tu...

Post a Comment