Wednesday, February 24, 2010

Kat mana salahnya?

In office - office attire - TIE - put on my tie, your tie
Kenapa kenapa pakai?
sebab ofis aku exec kena pakai, non-exec tak pakai
tak islamic langsung opis kau..opis aku manager pon tak pakai...kalu g meeting pon belum tentu pakai
Lor..apa kaitan islamic dan tak islamic..tie tu part of office attire kitowang..so apa masalahnya
sbb opis aku 70% adalah xxxx parti.
So, apa kaitan tie, islamic, xxx parti. Kau nak ckp opis aku ni x islamic la? apa point kau ni?
Kitowang mmg tak pakai tie..tak islamic...

aku malas nak sambung conversation kat atas..kurang konkrit..takde point. 
Conclusion dr pihak sana; TIE =  Tak Islamic 

Setahu aku la, kompeni yang aku keja ni, tok2 aji, org yang ilmu agama tinggi pon pakai tie...keje sume ok-settle. Profit every year ada. Business so far halal lagi..so apa masalah ngan Tie tadi?

Kitowang pakai Tie ke opis (8am-5pm) : batas2 pergaulan tau dan kitowang masih ikot, solat 5 waktu kitowang buat, zakat masih bayar, dan ramai yang dah menunaikan haji...2 kalimah syahadah alhamdulillah sume yang MUSLIM dan bertali leher masih boleh melafazkan dengan sempurna.

CONCLUSION Aku: Pendapat memakai tie ke ofis/di dlm ofis adalah tidak islamic adalah pendapat INDIVIDU bukan pendapat JEMAAH @ ramai. so boleh la diabaikan individu tersebut as long as kite masih mempraktikan ISLAM dlm kehidupan.....oret. wassalam

Aku kat opis lepas abis memborong barang F1 (5.45pm)
our Advisor
our SM
My Manager

3 comments:

awesome blossom said...

apa kes, tie pun nak dipolitikkan ke..?? mcm mcm la...

Ash said...

hahaha.. confuse aku tgk dashboard aku tadi.. terus terpaksa bukan post ko baca..

Ash Burn said...

Fatma: abaikan saja org2 begini..kemungkinan mereka anda masalah peribadi

Ash: nyeh..tak paham apa ko tulis tuh..apakah??

Post a Comment