Wednesday, September 30, 2009

Ipoh my home town!!


Welcome back to Ipoh after 27year being away...
Round sampai nak muntah sekeliling Ipoh dan sempat la terjebak jap kat Jaya Jusco Ipoh.
Sebabkan takde hala tujuan dan objective masa masuk dlm JJ Ipoh, aku melepak dlm MPH lebey kurang 2jam.

Umah petama yang aku terjah ialah umah Hasfuan (15:00 hrs)

Umah kedua yang aku singgaj ialah umah Dayana (16:30 hrs)
Umah ketiga aku aku raya ialah umah Omah Krell (18:15 hrs)

Umah keempat yang berjaya aku sampai ialah umah mertua Adam (20:59 hrs)
Umah kelima yang aku gegarkan ialah umah Jai (23:00 hrs)
dan
Umah keenam (terakhir) yang aku santaikan badan ni ialah umah Tes (00:01 hrs)

Semua umah yang aku dtg singgah utk program Jalan2 Raya tahun ni ala2 dah berpakat utk kasi aku makan menda yang sama; Laksa Perak (am I right??)
Special food mmg ada kat dlm setiap umah~
Umah Hasfuan - kuih raya cokelat yang best
Umah Dayana - mee hoon goreng yang disediakan dengan rapi oleh Dayana sendirik
Umah Krell - kepok2 raya yang menarik utk di kunyah
Umah Mertua Adam - spring roll yang panas dan meletops
Umah Jai - Steam boat yang melambak2 , sambal yang enak di siapkan oleh Sarah
Umah Tes - Katil tido yang empok!!

Tak cukup ngan tu.. sebab kan perangai kegigaman KOMA terbawak sekali ke Ipoh walaupon dengan ketiadaan TEAM GIGAM KOMA; adalah 2-3 tpt yang dipikirkan sesuai dan menarik utk mem"posing"kan diri telah dijadikan fokus lensa..antaranya adalah::
a) Istana Fatama (KC)
b) Deretan kedai buruk kat exit simpang pulai
c) Gerai kat Lumut

Sebabkan ni musim perayaan, kete gerak slow giler..tak penah dlm rekod pemanduan aku; 100km/h..perrrghh..slow ni beb!!


Melepak masa pegi dan balik: Hentian Tapah ; lagi satu hentian tak dpt diingat..

No comments:

Post a Comment