Wednesday, November 25, 2009

peweett...bersawang lagi

Byk labah2 kat sini dah.. byk gile web dia kat sini.. mari kite kemas!! ayokk..caiokk..


Terbelah jer: Genting Highland - 1 Nov 2009
Trailblazer! Yok! Aku ngan Ash jadi regu "campuran"..ohok..ohok..
Strategi utk 2009: Lalalalal sampai finishing line..
Best gler sbb lari dlm kabut...macam kat obersi maa..
KOMA macam biasa la akan hantar segerombolan manusia utk memeriahkan dan meramaikan peserta2 tahun ni..
Route sama macam 2008; tp licin dia tuhan saje tau.. track mmg licin..silap2 bleh tergolek..
Aku ngan Ash mmg berhati2 gler la....takut kejadian yang tak best kena kat regu campuran harapan ni..
Tp beb; ghase nyer bila nak naik bukit, bukit tu nampak tinggi giler,+ bleh plak jammmmmmed masa nak memanjat bukit tu..
Water point mmg bleh considered "OK" tp tak tau la org lain macam mana plak..
Kitowang complete dlm masa yang OK la jugak..tak la awal sgt, tak la lambat sgt..takat dpt tpt Ke-16 kategori lelaki gagah perkasa..


Team KOMA lain sampai lebey kurang waktu tu gak..yang pasti KOMATIES enjoyed the race very much..berkubang2 dlm air dan menyarap2 macam kanak2 bawah fence yang dah disediakan seblom sampai kat finishing line..

*******************************************************************
PUHAKI: 7-8 Nov 2009 : Kuantan-Kerteh
Puhaki (Puak Haluan Kiri) Koma diketuai oleh Jai dan dibantu oleh Mak Buyong + Una + Uyin... di sokong plak oleh beberapa pengikot setia Jai..
Start kat Taman Melati.. semua melepak sana dulu seblom gerak ke Kuantan.. yang best; bleh plak kasi bakar aiman + Amie yang tgh breakfast romantik kat area umah Amie.. uhaha..kasi bakaq org pepagi ari yang sejuk mmg best!

Umah Ijol: 12:00: Kuantan
Perghh..Ijol dah "kaw-team" ngan sekalian umat kg dia utk menyediakan makanan yang sgt superb sedap sehingga menjilat pinggan! Semua ada; ayam masak merah; nasik putih, ikan masin etc.. sempat la si Dila memperkenalkan diri dan berbaik2 dengan family Ijol.. Nampak macam dedua pihak "ON" je ngan percintaan dua insan ni.. Amieeenn

Pantai Balok: 15:00 : Kuantan
Sebabkan Zana bawak kete laju gler; telepas satu pantai yang dekat ngan umah Cikgu aron.. Telajak sampai Pantai BAlok...
Dok la berkelah-kelahan bebudak KOMA..
Mak Buyong pon galak sgt nak berehat kat pantai sampai Jai pon kena pindah kan kete kat area2 yang lebih dekat ngan tpt bebudak ni melekpak..
Jai kuar kan segala bekalan yang di bawak utk di makan oleh family dia pada bebudak KOMA yang ala2 kelaparan.. gile buruk perangai bebudak ni..
Bergigam mmg acara wajib KOMATIES.. tepi pantai, atas tunggul pon jadi..GIGAM!!!

UMAH CIKGU ARON: 16:00: Kuantan
Satey yang sedap cikgu hidangkan.. kak Zu pon prepare baek punyer air utk KOMA ...
Cikgu nyer tentera kecik2 dan chomel2 lagi..paling chomel yang bongsu tp buas dowh..lasak gler..
bebudak ni siap ada khemah sendirik dowh.. siap show-off kat kitowang.. mmg superb..dr kecik dah ditanam minat macam cikgu aron..
Anyway; Thanks cikgu!




Kuantan Holiday Villa: 18:00: Kuantan
Umah zana yang besar!!! gler best
Coco; aku; ijol lepak kat umah adik zana
Pompuan dok umah zana yang besar giler
JAi and family melepak kat tpt lagi high class.. 5 stars Hotel..wink* wink*wink*
BBQ zana siap kan utk KOMATIES..sedap..tp
aku mitak mahap la tak dpt nak tolong prepare BBQ..aku penat giler..tido depan tv umah kau je la Zana.. anyway..layanan ko mmg superb!!!!!




Abg Aidee;Kak TJ: 12:00 : Kerteh
Nasik Telur! tak penah ku dengar!!!! tp mmg beshhhhhhhhhhhh....sume besh je aku ni.. tp nak wat macam mana ..mmg sedap pon...

Wan di tepi pantai: 15:00: Kerteh
Pulut udang sotong masak ngan santan manis. SEDAP! specialty kat Kerteh ni.. special dr dapur Wan..




Kedai Payung Bitu:19:00: Kerteh
End point KOMATIES.. semua berkumpul kat sini. Kak Tj pon join sama. Wan n wife pon ada ngan baby boy yang chumel itu.. dlm setengah jam; KOMA PUHAKI bla meniggalkan Kerteh pulang ke KL.....aku stay back sbb ada keje ngan plant Kerteh...uhahaha..dtg together2, balik sensorang jer......
                          
**********************************************************************
Bowling : Sunway Pyramid: 13 November 2009
Bowling tapi aku jugak yang hampeh.. gilos..ape ke jadah la point aku gak paling rendah.. main 4games; average 117...dowh..hina..
tapi palilng hina Ijol: orang leret bola tu ke depan, Ijol lempar ke belakang,.....ayokkkk..apa jadi ngan kau ni Ijol...belajar lagi yer ijol..


Game end around 00:00; melencong lagi ke kedai makan Willian.. mentedaghah byk giler..superb sedap.. best giler! mmg 10 thumbs up ngan Willian nye makanan.. nak tanyer tpt aku tak hengat exactly tp aku tau dia kat Kelana Jaya..


Sampai umah: 03:00..tido utk 3 jam sahaja.....


*************************************************************************
KRI-Bukit Kinding; Ipoh : 14-15 November 2009

11KM Bukit Kinding; Tanjung Rambutan; Perak..
pergh..bukit dia sakit gler..macam haram..
penat giler
again aku dpt no 16 lagi..(Nov ni mmg 16 je sangkot kat aku)
Zana; amie; KY; Dila; Aiman; Ijol; Atan + aku join












Yang best tuan umah kami; Hasfuan..
Dinner: Keoy Teow Goreng (superb)
Lunch: Nasi Putih+Kasi Ikan Masin+ Ulam+ Ikan goreng (Superb lagi!!!!)

suka la pic ni...






Tambun lost world+Giant Tambun tpt kitowang menyimpang utk Gigam..






Ni kena Kredit to:
Aiman: Drive kete utk ke Ipoh
Hasfuan: Tuan umah yang superb!!

Thanks Hasfuan!
************************************************************************


Penang Bridge International Marathon 2009: Penang : 20 - 22 November 2009



21KM waiting for me again.. Adam running partner aku + Syam my new KOMA member..welcome bro!
3.00am flag-off makna nya aku dah ada kat venue jam 01:00...warm up dengan hati yang berdebar2..
Sume tip-top. makanan cukup, rest cukup, choclate cukup, garam cukup, warm-up cukup..aku rase malam ni aku bleh perform better dr Half Marathon K.Terengganu.



Tepat jam 03:00 flag off oleh KM Penang.. lari semua.....macam kambing2 telepas dr kandang.
Water point sgt byk utk PBIM kali ni..mmg tak rase penat.. every water point lengkap semua: ada plain water; 100+, sponge.
Unfortunately; aku agak bengkek gak... running chip aku tak berfungsi.. aku tak finishing time.. aku tak tau kenapa..yang pasti; at CP 6; chip not detected..aku ingat still ok.. tp itu menyebabkan aku takde finishing time...hampeh. (along ckp padan muke..what to say..diam je)
Adam + Syam successfully finished the run less then 3 hours! CONGRATULATION BRO!












Then at 6.30am Fun Run
Fatma & Dila je join. KY tetap jadi manager jer..aku tak tau kenapa KY tak nak join PBIM...i thought ni bleh jadi part of her CUS training..aku tak nak komen.. kang macam telebey sebok la pulak..


JJCM Penang kali ni bukan takat g lari2 je.. tp merewang2 ke tpt2 best..
Bergigiam tak hengat dunia.
Makan kat Padang Kota Lama yang nyaman!!! superb la pakcik meehoon sup!!!!!
***********************************************************************
NI la cite yang bleh dikongsi utk NOV...aku rumus kan je la..gmbr akan ku upload len kali..tata..





2 comments:

Naughty Adam said...

PBIM mmg besh... lagi2 ma 1st experience larik half... perghh! mmg perit... tapi puas... congrats utk kamu juga!

Ash Burn said...

Adam terima kasih drive pegi-balik.. ohohoho..thanks!! Perit2 pon ko sampai gak kan..tak de la teruk mana kan.. buleh je..

Anyway, jgn lupa PBIM 2010..run Adam! RUN!!

Post a Comment