Monday, November 30, 2009

KL- Setiawan


12.00 tghari "tajam" aku gerak dr KL terus ke Setiawan...perjalanan yang tak dirancang arini.. 
Objektif misi ni nak jumpa Cikgu Haron kat Serdang jer.. tak lebey, tak kurang.


Dr KL jalan nampak clear..tak byk kete.. aku ikot Bidor, Teluk Intan dan terus ke Setiawan. 
Sampai dlm kol 3 lebey dengan pemanduan hemat aku pada hari raya. On the way nak sampai ke Setiawan; kol Dila, Hasfuan, Adam, Omar, Ishak.. --> makhluk2 yang sepatutnya ada kat Setiawan.. expected jer ada tap malang nya:
Dila: Dah on the way balik KL nak collect running pack (Solomon)
Hasfuan: Baru nak gerak balik ke Ipoh dr Parit Buntar
Adam: Dah bersiap2 nak gerak ke Alor Setar hantar Awin
Omar: Takde kat Teluk Intan tp dah ada kat Tapah
Ishak: Dah gerak half way balik KL...
so takde tpt lencongan sebelum aku sampai ke sasaran yang dituju..


Dr kol 3 lebey sampai 6 lebey; aku melepak kat Manjung, kawasan taman perumahan Fasa 2B....(dekat ngan umah Jai).. lepak2 makan nasik, makan cempedak goreng+mangga..best giler.


Dlm kol 6 lebey dekat2 kol 7pm, Cikgu Haron kol mtk dtg lmbt sket dan balik kl lambat gak.. sbb malam ni buzzday Hariz (anak no 2)..makne nye lepas kenduri ada additional activity,...pa lagi, aku melencong ke shopping complex depan ngan umah Tess carik kad arijadi + adiah..Bola sepak wane biru=adiah utk Hariz.


Kol 8pm sampai umah Cikgu Haron. Cikgu dah bersiap2 ngan baju melayu wane merah dia kat tepi jalan tunggu aku.. parking, salam, dok tunggu jemaah masjid sampai untuk kenduri seket..Selang bape minit Atan sampai ngan kawan dia.. (aku lupa daa nama member Atan ni). Kak Zu dah ready kat dapor tp tgh bz menyiapakan makanan utk jemaah lelaki.


Jemaah masjid ramai gak yang dtg kenduri,,.buat kenduri kecik2 je tp yang best makanan dia.. Nasi Tomato..perghh layan beb!


Dlm kol 9.30pm majlis bersurai.. time ni la aku dok kenal2 family cikgu Haron..
Anak Sulong: Muhammad Naqib
No 2: Muhammad Hariz
No3, No 4: Belle + Najihah (twin)
No 5: Izuddin (paling lasak)
macam biasa aku interview la hero2 cikgu yang nak kena "potong" esok ni.. memasing tanye ler soklan2 cepu mas yang biasa di ajukan sebelum kena "potong"..


Izuddin, dpt gak aku tangkap budak kecik yang lasak ni.. pegang dia sampai diam.. belari depan-belakang.. tak reti penat nyer budak.. tapi Izuddin ni tak mau bercakap sgt.. sepi sket..


Bila crowd dah balik, Cikgu Haron ngan Kak Zu pon kuar kan Kek plak.. ohoho..Kek utk Hariz.. tp, Naqib terus ckp; "alaa..kenapa abg takde dpt pon time buzday abg" cergh nampak sgt abg jelous.. ohohoh.. nak wat macam mana bang, buzday ko time org keje, time sekolah.. buzday Hariz time cuti sekolah..memang semua menunggu la kan.. ohoho... sian abg. Takpe 26 Jan tahun depan abg daus g Kuantan celebrate ngan abg ler...
Makan2 kek, sembang2 ngan Cikgu Haron ngan Kak Zu..besepai2 gak aku kena tembak ngan Cikgu Haron malam ni.. tp yang best 2nd meeting ngan Kak Zu, Kak Zu byk ckp dah...tak macam first time jumpa kat Kuantan.. 


Dlm kol 11.30pm, hari pon dah lewat malam, aku beransur balik kl.. takut jalan tak clear lagi kalu gerak awal2..so decided to start my journey back to KL lewat malam sket.. Ingat kan kalu balik lambat kete pon dah makin kurang.. tak gak, kete bederet2 kat jalan.. Kat hway, setiap hentian mesti bederet kete berenti tido..sian la; kepenatan. Tp ni lebih selamat dr meneruskan perjalanan dlm keadaan mengantok kan.. 


Solat jamak Isya' dan Maghrib kat RnR Ulu Bernam (hentian KOMA)..settle solat  terus verrrrrrrrrrroomm menuju ke KL.. dlm jam 2 lebey (5 minit ke jam 3am), aku selamat sampai di Ampang..


Yang best trip kali ni ialah ia satu perjalanan yang tak dirancang.. tak tak ujung pangkal, tapi niat je dr seblom cuti Raya, nak ke Kg Kak Zu kat Setiawan ni.. sbb Cikgu ada ckp nak wat kenduri masa on the way turun dr Gunung Yong Yap ari tu. Alang2 orang dah menjemput, tak salah aku dtg penuh kan hajat seorang sahabat ni..Aku enjoy walaupun g trip ni without my troop.. biasa nya mesti ramai..


Gambar nanti aku upload la yer.. so ari pon dah lewat malam, aku nak tido dulu.. wassalam


minuman di taja oleh: Nescafe
kete ditaja oleh: Honda
Toll di taja oleh: PLUS
Makanan di taja oleh: Kendong Sri Restoran; Suhaila Coffee Shop; Haron Caterer
Minyak oleh: Petrobras (GTL)..huhauahu


KY&SU dua lagi yang tak diperkenalkan;
KY: Peneman dr KL-Setiawan-KL - THANKSSSSSSSSSSS!!
SU: Kawan aku; business partner aku; Tuan Umah kat Fasa 2B..thanks gak!!


No comments:

Post a Comment