Sunday, October 25, 2009

YY

Yong Yap.. Perak

Second G7 ditawan KOMA
Penat macam haram.. mencanak naik jer..
Terlompat2, tehoyong hayang dlm 4WD yang laju bergerak atas jalan tanah merah,
Yang tergolek, harus macam tong drum besi la gayanya..
Yang muke mencuka pon ada gak..(ni tak paham apa motif nak naik gunung)
Menyanyi sampai peti suara kering.. kenkonon nak menghiburkan rerakan yang pasif..
dan yang tak menahan, AGAS yang melampau hebat, menggigit macam takde menda lain yang boleh digigit.

Team KOMA kali ni ada 25 orang (kot); 7 dr Kuantan dan selebihnya KL.
Macam biasa, Zana the iron lady dah bagi2 sume org dlm team memasing, dan masa hiking ada buddy sendiri..

Dr tempat naik pick up ke kg orang asli 3 jam (terseksa pungkok!!)
Dr kg org asli ke Kem Agas 5 jam (tercabar kesabaran aku!!)
Dr kem Agas ke Puncak yang nyaman 4.5 jam (cacak baek punye)

Atas puncak YY ada lah pulak kenkawan KOMA ni meraikan DEEPAVALI..siap bersari, siap baju India yang panjang tu (aku x tau apa nama dia).. mmg post maot nyer laa.. salute kaki la beb!!!!

Jalan balik plak::
Dr Puncak ke Kem Agas 3jam
Dr Kem Agas ke Kg orang Asli 4 jam
Dr kg org asli ke luar 3 jam (ni je x berkurangan..... saba kena lebey masa naik pick up utk kuar dr kawasan ni)

Team aku ada 4 org manusia hebat lagi; Ijol, Tess, Sharin, Kai.
sume bagus2..senang keje aku!!!

Buddy hiking aku sapa lagi kalu bukan ratu golek, ratu jatuh tersembab, ratu dapur; Tess Udang!!

Kawan khemah aku tak lain tak bukan; Ijol yang tonyen! huhuh

Makanan utk 3hr 2mlm tu macam biasa la:: ikan masin+makanan bungkus brahim+nasi+dan segala mak nenek yang senang utk masak je..

Kem agas ni best sbb betol2 tepi sungai yang best! Senang nak g basuh2, senang nak g mandi, dan paling penting tetiba kalu terasa nak tebe** pon senang... dekat bebeno

Aksi - aksi jatuh mmg byk kali dirakamkan dlm trip ni.. bleh kata 70% manusia terjatuh tergolek2, terjatuh terduduk, terjatuh tersembam..
Angah jatuh gak siap ada hero MTBE; Azmi tolong selamatkan dia..huhu

Again, naik gunung, turun gunung with new chapter kali ni byk yang aku blaja.. blaja pasal perangai manusia yang unpredictable, blaja assumption manusia, blaja nak sabar byk2 dengan kawan2 sendirik yang kenkadang menghangin kan aku sendirik..

Paramedik dibawak oleh beg merah tak berpalang: ada gak dpt pesakit so tak sesia la aku menghangkot peti ajaib tu..

Aku nak share apa cikgu haron nyer note utk KOMATIES YY kali ni. Nmpk macam simple but sebenarnya it has something to be shared by Taiko Gunung ni..

- Cikgu- berjaya melaksanakan tugas "berat" motivate ratu downhill sampai puncak.
- Zana - Tak henti2 "Gorganize" xpdc utk Komaites,(cubit tak pe, jgn kua taring).
- Pa"Ee- Jadi tag team sakat zana ngan daus.
- Aiman- Tangkap gambar, buat ambil hati org kat belakang ( Pa'Ee ngan Zana).
- Daus - Jadi ambulan & paramedik(apasal kali ni ko senyap,semangat tak dpt pegi ye).
- Coco - Ajar masak nasi waktu survival.
- Yus - Menggondol gelaran ratu downhill( pas ni uphill lak).
- Huda - Selalu masak utk kitaorg.
- Amie - Jeles kat Huda curi buddy dia, padahal dia ambil buddy Huda buat "laling".
- CK - Menjadi pengasuh kat Kuala Mu.(Bakal ayah yg penyayang)
- Ijoi - Jumpa bakal mertua(mudah-mudahan ada jodoh)
- Amy - Pertama kali aku tgk org naik gunung masak tomyam.Alahai kak Maria.
- Zahir- Sejak bila ko pandai sentap( ke sebab DD tak dapat ikut).
- En Amin- Otai gunung yang Cool,banyak lagi kena menuntut ni(banyak rahsia dia tahu).
- Jiman- Ambil alih tugas bawa ratu downhill turun.
- Tess Mukherji- Heroin film hindustan (turun gunung sambil guling-guling, adik2 dia ramai kat Kuala Mu)
- Dilla- Ilmu yg ada tu gunalah utk kebaikan, jgn salah guna, he..he..bahaya nih)
- Bobby- 2 subject lagi nak grad (repeat paper Tahan 2X)
- Shahrin-"Sama lu kita salute,lu mmg hebat" boleh complete Trans TT & YY walaupun "slip disc".
- Khirul-Ko grad G7 kat puncak tahan ler.......
- Awg - Ko trans TT tak habis lagi....
- Khai - "Angin senggugut ko dah hilang?".............Baik daahh..
- James- Lepas ni kita panjat Cameron Highland naik beskal.
- Azmi - Menjadi Superhero (Belalang man) menyelamatkan Pa'Ee yang down hill tak hengat dunia.

Mmg simple tp ni dia nyer pemerhatian... cikgu byk mengajar dlm senyap sebenarnya.. byk kasi nasihat dlm lawak.. cuma sedar atau tak, terima atau tak je la masa trip ni..

And again, dah adat aku masuk kuar utan, aku dpt hadiah bermakna.. seminggu tak cukup bai.. tak tau la kali ni hadiah nya panjang mana.. but hopefully aku recover awallllll...

*Kredit to Dila sekeluarga kasi kami bermalam kat umah ko pada malam pertama..tq~
** KOMATIES YY yang bg 2nd text book G7 kat aku
*** Zanariah yang mmg bagus dlm mendaki gunung ni
****Sham; guide kami

No comments:

Post a Comment